torsdag, marts 28, 2013

Stæren

VinterPåskeferien er i fuld gang, jeg har fået strikket, klippet stof, syet og igår da ældstearvingen var sendt på bedsteferie, gik jeg op i byen med barnevognen. Mindstemusens gode sovehjerte kostede moderen dyrt, 3 tøjbutikker og så knapper hos Tanterne. Heldigvis var der gået både løn og overskydende skat ind på kontoen tidligere på dagen. I aftens blev der hæklet kant og syet knapper i.


Model: Starling fra The Bird Collection af Helga Isager str L
Garn: 122 g Spinni og 178 g Alpaca 1 begge i Farve 60 (Hedder Fig i Højlandsgarnet).
Pinde: 2,5 mm
Hot or Not: Bluse er skøn, enkel og klassisk. Men jeg har sg* aldrig set SÅ mange fejl i opskriften på en simpel raglan. Havde det været en øvelsesrapport fra et af min kurser, så var den studerende blevet bedt om at aflevere igen.

Overvejer næste automatstrikkeprojekt, jeg kunne finde garnrester og strikke Marianne Isagers Parrot Shawl fra Bird Collection i en sommerlig farve. Eller bare strikket strømper til mine unger...

11 kommentarer:

Britt sagde ...

Hvor er den blevet flot. Jeg har selv kigget meget på blusen, men orker ikke en fejlfyldt opskrift igen. Rigtig god påske!

Torhild Reidardatter sagde ...

Fin farge og som du siger enkel og klassisk - og det kan vi jo alltids bruge ikke? Har læst flere steder at H.Isagers oppskrifter flyder over med fejl :o

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet superfin - tror aldrig jeg ville vælge en model med så mange knapper (den eneste form for montering, jeg direkte hader ;-)) men det er jo lige præcis den detalje, der er prikken over i´et :-)

Det er ærgerligt, at der kommer opskrifter på gaden med så mange fejl, godt du ikke er nybegynder og troede, du skulle i gang med et lille enkelt projekt ;-)

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Hvor træs med sådan en fejlbehæftet opskrift !
godt du er sådan en rutineret strikker, der kan finde din vej igennem moradset.
Hvor er den model dog flot.
Og - ja - der er voldsomt vinterligt i denne påske. Der er ikke meget man kan komme igang med udendørs.

christunte sagde ...

Hvor er den bare fin! Håber, du bliver rigtig glad for den.
God ferie! Vinter i påsken, eller noget....

Lena sagde ...

Hvor er den blevet fin! Jeg bruger min rigtig meget - den er så 'nem' at have på. Men ja, opskriften er IKKE fejlfri og det er træls!
Hmmm- godt butikkerne har lukket i dag - jeg har også fået penge tilbage i skat:-) God ferie!

Birgitte sagde ...

Den er blevet så fin!

Jette sagde ...

Den er blevet rigtig flot, og farven den er jo skøn, og det ser ud til at der er god brug for varme trøjer endnu, desværre....

Kirsten sagde ...

Ja, knapper er urimeligt dyre.

Sååå fin, skøn bluse. Jeg har allerede brugt min et par gange på job. Det kan den også, og god basisfarve, som du har valgt.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den bluse er bare så skøn, og jeg ville elske at have en selv, men som Britt orker jeg heller ikke rigtig en fejlfyldt oplevelse.

Marie-Louise sagde ...

Den er bare så fin :-)